luchthavenbelasting

MvdPol
30 Nov, 2012 14:35

Hallo,

Voor zover ik weet is de 20 euro p.p. vertrekbelasting afgeschaft.

Gisteren sprak ik vrienden van ons, die 2 weken geleden uit Gambia zijn gekomen en in de

bus (Corendon) werd door de gids verteld dat iedereen 20 euro in zijn pas moest doen voor

vertrekbelasting. Mijn vrienden hadden geen nederlands geld meer (alleen cheque en card) en probeerden

op de luchthaven nog iets te regelen. Zij wisten dit niet en er stond ook niets van in de papieren.

Uit eindelijk spraken ze de hostess van Corendon en deze vertelde dat dit niet meer hoeft.

Hij heeft toen ook de gids van die bus hierop aan gesproken.!! Dus op letten svp!!

Veel mensen weten dat niet en waar komt dat geld dan terecht!!!

Bewerkt 26 Dec, 2012 01:28
mari-ja
30 Nov, 2012 15:18

Ik snap er ook niks meer van..ik ga in januari geboekt bij Arke en hoef dan niet te betalen,zit bij de boeking in.En geboekt bij Travelpoort voor februari ,en dan moet er bij vertrek wel betaald worden,en dan vlieg je ook met Arke.. Hoe houden ze dit dan in de gaten daar op het vliegveld,ze weten toch niet bij wie je geboekt hebt..

musa sanneh
30 Nov, 2012 15:49

En of ze dat weten!! staat op je ticket en op hun passagier lijst

Ik ben 16 november terug gekomen samen met mijn kameraad

Hij had bij arke geboekt en ik bij travelpoort

Samen bij de desk hij kon zo door en tegen mij werd gelijk gezegd dat ik bij travelpoort 20€ moest betalen.

Ik wist het tevoren dus was geen probleem, maar voor exacte info raadpleeg die gene waar je geboekt hebt!

Dat is altijd het eerste en beste aanspreekpunt!!!

MvdPol
30 Nov, 2012 15:52

Volgens mij is dat toch af geschaft.

Vorige week zijn wij zelf terug gekomen uit Gambia en hebben het

toen ook niet hoeven te betalen.

Wij vlogen met Correndon.

Janny1943
30 Nov, 2012 20:19

ook wij zijn 16 november terug gekomen uit Gambia

geboekt bij travelpoort

wij moesten ook 20€ pp betalen

dus dat klopt wel

Pieter en Alie
30 Nov, 2012 21:02

Wij zijn afgelopen maandag terug gekomen met Arkefly en hoefden niet te betalen.

Lighthouse
30 Nov, 2012 22:19

Travelpoort heef het op z'n bevestiging staan van de boeking.

Bij teruggaan naar Nederland moet je weer 20 euro betalen.

Ik vind het ook wat vreemd, ook omdat het zo verschillend is.

Binta
01 Dec, 2012 09:24

Afgelopen zondag teruggekomen met Arke….géén 20 euro betaald .

grtjs,Binta

Avk
01 Dec, 2012 10:09

Ik ben 8 november uit Banjul vertrokken, met Arke via Travelpoort.

Niet hoeven te betalen.

Wel is het zo dat ik voor wat verwarring gezorgd had.

Ik moest namelijk nog een export document laten opmaken. De hele airport 3 x gezien !!, elk kantoortje !

Eenmaal deze papieren geregeld, kon ik zo, zonder te betalen, doorlopen !

Maar goed, de vraag blijft, wil de Gambiaanse overheid nu wel of geen airport development fee ontvangen ???

AvK

molamin k
01 Dec, 2012 13:11

wij zijn maandag terug gekomen uit gambia, geboekt bij arke en hoefde geen vertreksbelasting te betalen.

wel zag ik dat travelpoort en aparte balie had.

gisteren heb ik voor februari geboekt bij travelpoort en in de papieren staat dat je tot 1 april 2013 20 euro vertreksbelasting moet betalen.

na 1 april 2013 zijn deze kosten inbegrepen.